Pomůcky, které pomáhají – bločky, pásek, deka

Dnešní doba je přehlcená věcmi a přitom ke štěstí stačí tak málo. Žijeme ve světě, který nás ujišťuje, že toto doma ještě nemáme a že bychom to jisto jistě doma mít měli, jinak jsme prostě „mimo“. Velký tlak na naši hlavu. Naprosto stejně to platí v trendu zdravého životního stylu.

Patřím k těm, kteří si myslí, že jestli někoho k pohybu přiměje název lekce, nová barevná pomůcka, koupě oblečení, tak zaplať pán Bůh za to, že po pohybu zatoužil!

Je už ale potom na lektorovi či trenérovi, kam tuto touhu nasměruje a jak bude pohyb prezentován. Honba za výkony? Prožitek? Vše má svá pro a proti.

Trh se hemží nepřeberným množstvím pomůcek různých barev, tvarů, velikostí, obtížností a vše je tak užitečné a nepostradatelné. Jak ale vybrat tu správnou pomůcku? Vhodnou právě pro mne?

Člověka, který má určitý denní režim, náplň, potřebu…

Velmi obecně bych pomůcky rozdělila na dvě skupiny. První skupina zahrnuje pomůcky, které nám různou cestou zvyšují obtížnost cvičení. Druhá skupina je z mého profesně deformovaného pohledu zaměřeného na kvalitu provedení mnohem zajímavější. Jsou to totiž pomůcky, které vám pomáhají zajistit co největší komfort při cvičení.

Mnozí berou používání těchto pomůcek jako ostudu, že cvik nezvládnou bez nich.

To je ale veliká škoda, neboť se ochuzují o další vjemy a cestu k sobě. Pomůcky najdete ve specializovaných obchodech (dnes je na vše specializovaná prodejna), ale stejně tak je s trochou fantazie najdete i doma. A pěkně pro pořádek je uvádím na obrázku.

A jsou bločky, které lze nahradit například stoličkou (D). B je pásek, který lze nahradit smotaným ručníkem (E) či prostěradlem. C je deka, kterou lze nahradit jinou dekou (F). Schválně budu na některých obrázcích ukazovat práci s těmi „domácími“ pomůckami.

Cože je na nich tak fantastického?

Jsou to pomůcky, které vám pomáhají nastavit tu vlastní „správnou“ variantu. Každý totiž máme jinak dlouhé končetiny a jiné napětí svalů. Proto potřebujeme najít v pozicích či cvicích to „naše“ nastavení. Tyto pomůcky nám prodlouží ruce pro možnost se lépe a kvalitněji opřít (A) či někam dosáhnout (B) nebo zvětší plochu opěrného místa, když nám vysoké napětí svalů brání (C).

A teď malý příklad…

Jistě mnozí z vás propadli trendu cvičit jógu. Natěšení jste dorazili na lekci. Příjemný sál a krásné obrázky vás nabádají k duševní relaxaci. A pak?

START!!!

Vybrali jste si trochu svižnější jógovou lekci, abyste si dali taky trochu do těla. Instruktorka začne ne zcela běžnými pozicemi ze života. Jedna střídá druhou. K tomu instrukce nádech – výdech a už to fičí. Na začátek zahřátí, kdy jste si vylamovali krk, abyste pozdravili Slunce, což ale vůbec nevíte, jak se dělá. Poté lektorka zařadí pár balančních prvků jako výzvu. Nestíháte cvičit, natož ještě něco VNÍMAT. Dost často odcházíte ZPRUZENÍ a zanevřete na tak úžasnou HYGIENU TĚLA I DUŠE.

Škoda, že nebyl čas pracovat s pomůckami…jako na dalším obrázku.

I když oba cviky (A i B) zdánlivě nevypadají opticky dokonale, důležité je, co se děje uvnitř těla. Vždy si vzpomenu na množství lektorů, kteří nechtějí být v průběhu nástavbových školení foceni, neboť by bylo jejich jméno spojováno s nedokonalým provedením.

Ta dokonalost ale na fotce nemusí být vůbec vidět!

A tak se snažím nejen v rámci knih a audionahrávek, ale i ve své praxi s pacienty či studenty ukazovat tu rozmanitost těla. Jedině, pokud pochopíme sami sebe, můžeme chápat ostatní.

Proto miluji tyto pomůcky!!!

A kde je najdete?

Chcete-li je využívat ve skupinových lekcích, tak navštivte pomalejší formy jógy (např.: hatha jóga). Stejně ale záleží na lektorovi, zda-li vás navádí do variant s pomůckami, ukáže vám, jak je použít, a dá vám ČAS a PROSTOR najít ten SPRÁVNÝ POCIT.

Mám štěstí, že takovou lektorku znám. Navíc cvičí blízko mého domova a fitness jí tam umožňuje pracovat v krásném prostředí s pomůckami, které pomáhají.

Děkuji.

„Hraji si s lidským tělem a říkám tomu práce. K tomu jsem ukrutný puntičkář a tak pracuji s detaily. Ano, ano, to jsou ty titěrnosti v našem těle, duši, životě. Vás, kteří o nich nemáte ani ponětí, vedu k jejich poznání. Naopak vás, kteří je pitváte, se snažím upozornit na krásu života.“

Jsem autorkou 1. dílu trilogie Rozumné a vnímavé tělo. Jeho cílem je naučit Vás vnímat signály těla dříve, než propuknou v náhlý úraz či úpornou bolest. Mou snahou je spoléhat na úsudek, který se skládá jak z rozumu, tak z emocí. Ti jsou rovnocennými spolupracujícími partnery.
A pokud chcete s odhalováním zákoutí těla začít pozvolna, doporučuji k přečtení příručku zdarma 7 oblastí na těle, které Vám vykouzlí klid v duši. Zde se snažím shrnout základní oblasti na těle, kterým je dobré věnovat pozornost.

Všechny tyto knihy jsou výsledkem práce na projektu Prožij pohyb. Ten se zrodil před pár lety, aby pomáhal všem trenérům a lektorům pohybových aktivit naslouchat individualitám v lidském těle. Nyní je čas zpřístupnit tyto informace vám všem.
Můj příběh si můžete přečíst ZDE>>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *